زمان تعویض تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد قابل اعتمادی را برای سال ها، گاهی اوقات حتی چندین دهه ارائه دهند، اما هیچ تجهیزاتی برای همیشه دوام نمی آورد. مهم نیست که چقدر خوب از آن مراقبت می کنید، در نهایت باید برخی از تجهیزات آزمایشگاه خود را جایگزین کنید.

متأسفانه، تعیین زمان بازنشستگی تجهیزات آزمایشگاهی همیشه آسان نیست. خبر خوب این است که چند مرحله ساده وجود دارد که می‌توانید به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که تعمیر و تعویض را به طور فعال انجام می‌دهید تا بهره‌وری و عملکرد آزمایشگاه خود را حفظ کنید.

نکات مهمی که زمان تعویض تجهیزات آزمایشگاهی را بیان می کند!

مواردی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

  • عملکرد ناسازگار: دستگاه های آزمایشگاهی برای ارائه عملکرد ثابت برای هر چرخه و فرآیند طراحی شده اند، بنابراین نظارت بر عملکرد تجهیزات شما برای تعیین اینکه آیا شروع به خرابی می کند ضروری است. اگر تکنسین های آزمایشگاه شما به طور مداوم از ناهماهنگی با نتایج آزمایشگاهی یا مشکلات مربوط به دویدن چرخه شکایت دارند، ممکن است لازم باشد تجهیزات خود را کنار بگذارید و آن را با چیز جدیدی جایگزین کنید.
  • عملکرد پر سر و صدا: بسته به نوع تجهیزات آزمایشگاهی که در اختیار دارید، مقداری نویز قابل انتظار است. با این حال، صدای بیش از حد یا غیر طبیعی نشان می دهد که مشکلی در تجهیزات آزمایشگاهی شما وجود دارد که باید برطرف شود. اگر تجهیزات آزمایشگاهی شما پر سر و صدا گردیده اند یا متوجه صداهای غیرعادی از تجهیزات خود می شوید، این نشانه آن است که ممکن است چیزی آسیب دیده یا فرسوده شده باشد.
  • فناوری در دسترس بهتر: حتی اگر هیچ مشکل ظاهری در تجهیزات آزمایشگاهی شما وجود ندارد، اگر گزینه های بهتر و قابل توجهی وجود دارد که خدمات متمایزی ارائه می کنند، باید تجهیزات خود را بازنشسته کنید. فناوری آزمایشگاهی به طور مداوم در حال تکامل و بهبود است، و اگر باعث بهبود کارایی، ثبات و کیفیت فرآیندهای آزمایشگاهی شما شود، ممکن است از سرمایه گذاری در فناوری جدید بهره مند شوید.

قدم بعدی چیست؟

هنگامی که آزمایشگاه شما علائم خرابی، آسیب یا حتی فرسودگی ساده را نشان می دهد، چند مرحله اساسی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید.

  • ابتدا سعی کنید مشکل را عیب یابی کنید. گاهی اوقات، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کنترل پنل تجهیزات خود را ریست کنید یا برخی تنظیمات را برای رفع مشکل مجددا تنظیم کنید.
  • با این حال، اگر عیب‌یابی کار نکرد، باید خدمات تعمیر تجهیزات خود را دریافت کنید. بسیاری از مشکلات مختلف وجود دارد که با خدمات تعمیر حرفه ای قابل حل است و تعمیر تجهیزات شما می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما نسبت به تعویض شود.

بسته به سن و شرایط تجهیزات آزمایشگاهی خود، ممکن است تشخیص دهید که زمان تعویض فرا رسیده است. اگر اینطور است، باید به دنبال تجهیزات با کیفیتی باشید که بیشترین ارزش ممکن را برای سرمایه گذاری شما ارائه می دهد.

ما در شرکت آرمان نو آندیشان بهسان تلاش می کنیم تا با کیفیت ترین تجهیزات را به مشتریان خود ارائه دهیم. امروز به فروگاه محصولات ما نگاهی بیندازید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *