همزن مغناطیسی

فرآیندهای هم زدن و میکس کردن در آزمایشگاه ها با هر شکل و اندازه رایج است. صرف نظر از کاربرد یا فرآیند خاصی که در حال انجام است، تکنسین های آزمایشگاه شما باید از بهترین تجهیزات برای کار استفاده کنند تا از نتایج ثابت اطمینان حاصل کنند.

متأسفانه، برخی از آزمایشگاه‌ها به دلیل استفاده از تجهیزات و ابزارهای همزن نامناسب، سطح عملکرد یا ثبات مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی را به خوبی بشناسیم و بدانیم چه زمانی آنها انتخاب مناسبی برای برنامه ما هستند.

همزن مغناطیسی چیست؟

همزن های مغناطیسی از یک میدان مغناطیسی دوار برای حرکت یک نوار همزن در نمونه های مایع استفاده می کنند. حرکت این نوار همزن ، نمونه را به طور کامل با حرکت سریع و هم زدن مخلوط می کند. سرعت میدان مغناطیسی توسط کاربر کنترل می شود، بنابراین می توان آن را به نمونه خاصی که در حال هم زدن است، سفارشی کرد. برای جلوگیری از تداخل با میدان مغناطیسی، این همزن ها را باید با شیشه یا دیگر فنجان های غیر فلزی استفاده کرد.

بسته به کاربرد، می‌توانید همزن مغناطیسی خود را با هات پلیت پیکربندی کنید تا نمونه‌های خود را در حین هم زدن گرم کند. با استفاده از هات پلیت می توانید نمونه های بسیار متنوعی را برای کاربردهای مختلف مخلوط کنید.

انتخاب بین همزن های مغناطیسی و همزن های مکانیکی

به غیر از همزن های مغناطیسی، می توانید نمونه های خود را با استفاده از همزن مکانیکی (میکسر میله ای) مخلوط کنید. در حالی که همزن های مکانیکی می توانند حجم بیشتری از مایعات را تحمل کنند، اما برای تمام سطوح ویسکوزیته مناسب نیستند.

همزن های مکانیکی مجهز به حسگرهایی هستند که در صورت گرم شدن بیش از حد موتور، موتور را خاموش می کنند، که می تواند در مایعات چسبناک به خصوص رخ دهد. تکنسین های آزمایشگاهی می توانند بسیاری از جنبه های مختلف عملیات و تنظیمات چرخه را با همزن های مکانیکی کنترل کنند، اما آنها محدود به انواع نمونه هایی هستند که می توانند به طور موثر مخلوط شوند.

اگر مایعی با ویسکوزیته کم را در حجم های بالاتر مخلوط می کنید، احتمالاً یک همزن مکانیکی انتخاب درستی است. با این حال، اگر مایع شما چسبناک‌تر است و نیازی به ظرفیت اضافی که همزن‌های مکانیکی ارائه می‌دهند ندارید، یک همزن مغناطیسی انتخاب بهتری است، زیرا نیازی به نگرانی در مورد گرمای بیش از حد دستگاه ندارید.

قیمت و خرید همزن مغناطیسی

صرف نظر از اینکه چه نوع همزن برای نیازهای شما مناسب است، می توانید با کیفیت ترین تجهیزات را در فروشگاه تجهیزات آزمایشگاهی بهسان بیابید.

ما مفتخریم که خط گسترده ای از تجهیزات آزمایشگاهی، ابزار و لوازم جانبی را ارائه می دهیم که برای ارتقای کارایی، بهره وری و ایمنی در آزمایشگاه شما طراحی شده اند. تمام دستگاه های همزن مکانیکی ما را به صورت آنلاین مرور کنید و برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *