معرفی دستگاه آزمایشگاهی

دستگاه آزمایشگاهی چیست؟

دستگاه آزمایشگاهی یک اصطلاح کلی برای انواع تجهیزات ، ظروف و سایر ابزارهای مورد نیاز برای انجام عملیات در آزمایشگاه‌های مختلف، سنتز و آنالیز است. دستگاه های آزمايشگاهي در معرض برخي تاثيرات شيميايي و فيزيكي شديد قرار مي گيرند و بايد همزمان نتايج اندازه گيري دقيق را ارائه دهند، همچنین بايد عمر طولاني داشته باشند و ايمني را براي كاربر فراهم كنند. از این رو دستگاه های آزمایشگاهی باید دارای کیفیت بالا و بادوام باشند تا بتوانند استانداردهای بالای فناوری آزمایشگاهی را رعایت کنند.

دستگاه های آزمایشگاهی مدرن

دستگاه های آزمایشگاهی مدرن دارای رابط کاربری بوده و بنابراین می توانند نه تنها توسط افراد حرفه ای، بلکه توسط پرسنل آموزش ندیده نیز به دلیل عملکرد نرم افزار کاربر پسند مورد استفاده قرار گیرند. ابزارهای آزمایشگاهی مدرن تست شده و مجهز به گواهی کالیبراسیون ISO می باشند که نتایج دقیق با خطای بسیار پایین را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می دهند.

ابزارآلات آزمایشگاهی مدرن

اطلاعات عمومی درباره دستگاه های آزمایشگاهی

برای انجام تجزیه و تحلیل یا سنتز یک ماده، به دستگاه های آزمایشگاهی نیاز دارید. دستگاه ها و ابزارهای آزمایشگاهی خاص و مختلف مورد بحث در اینجا برای هر آزمایشگاهی ضروری است، زیرا شما نمی توانید آنالیز و سنتز را بدون ابزار آزمایشگاهی فنی انجام دهید.

از آنجایی که روش های مختلفی برای تجزیه و تحلیل و سنتز وجود دارد، مهم است که قبل از استفاده از روشی که می خواهید استفاده کنید آگاهی و شناخت داشته باشید. متعاقباً می توانید محصول مناسبی را از طیف ابزارهای آزمایشگاهی بیابید.

باید در نظر داشت بین تقسیم بندی و جداسازی مخلوط ها تفاوت است.

با تقسیم بندی که از طریق ابزار آزمایشگاهی انجام می شود، استحکام مکانیکی مستقیم بر روی ترکیب شیمیایی اعمال می شود که به نوبه خود شکافته، پاره یا شکسته می شود. بنابراین اتصال ترکیبات توسط تأثیر مکانیکی یکی از دستگاه های آزمایشگاهی شکسته شده و در نهایت می توان تجزیه و تحلیل انجام داد.

اما اگر هیچ فشار مستقیمی روی ترکیب توسط دستگاه آزمایشگاهی اعمال نشود، می‌توان ترکیبات را نیز با کمک یکی از ابزارهای آزمایشگاهی شکست. در اینجا، ابزار آزمایشگاهی مورد استفاده معمولاً صرفاً استحکام مکانیکی غیرمستقیم یا انرژی حرارتی مستقیم را روی ترکیبات اعمال می کند. در این روش، ابزارهای آزمایشگاهی از جمله سانتریفیوژ آزمایشگاهی معمولاً قدرت گریز از مرکز را روی ترکیبات اعمال می کنند.

در اکثر آزمایشگاه ها، آنالیز و سنتز تنها اولین گام در برخورد با نمونه ها است. پس از این فرآیندها، اغلب کار واقعی آغاز می شود. بنابراین، ابزار آزمایشگاهی مانند میکروسکوپ، ترازو و همزن آزمایشگاهی ضروری هستند.

با این وجود، یک آزمایشگاه مجهز نه تنها باید دارای ابزار آزمایشگاهی باشد که برای اجرای یک سری آزمایش‌ها خدمت می‌کنند، بلکه باید دستگاه‌هایی را که در پس‌فرایند مورد نیاز هستند نیز فراهم آورد. نتایج اندازه‌گیری دقیق و بدون تغییر در آزمایش‌های بعدی تنها با پیگیری مناسب خود آزمایش، مانند استریلیزه کردن، قابل دستیابی است.

رعایت این نکات مهم است ، زیرا باکتری و هرگونه جسم خارجی دیگری نبایستی روی جسم مورد آزمایش یا روی هیچ یک از ابزارهای آزمایشگاهی دیگر وجود داشته باشد.

تقسیم بندی دستگاه های آزمایشگاهی

با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا می توان دستگاه های آزمایشگاهی را به انواع زیر تقسیم بندی نمود که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

  • تکه تکه کردن ترکیبات
  • تقسیم پیوندها
  • بازرسی بصری
  • سایر امور آزمایشگاهی
  • تمیز و استریلیزه کردن تجهیزات آزمایشگاهی

معرفی انواع تجهیزات آزمایشگاهی

معرفی انواع تجهیزات آزمایشگاهی

دستگاه های تقسیم بندی

همانطور که قبلا توضیح داده شد، برخی دستگاه های آزمایشگاهی برای تجزیه و تحلیل مواد مختلف استفاده می شوند. گستره محصولات این دستگاه ها زیاد است و شامل هاون ها و دستکش ها، آسیاب ها و دستگاه های پخش کننده می باشد. آسیاب ها از نظر طراحی و اندازه متفاوت هستند و بنابراین برای مواد مختلف طراحی شده اند.

دستگاه های بررسی بصری

بررسی بصری بخشی از دستور کار در اکثر سری آزمایش‌ها است. بنابراین، ما میکروسکوپ، شکست‌سنج و دماسنج را در سبد کالایی خود داریم.

هنگام مشاهده آزمایش‌های مختلف، استفاده از میکروسکوپ‌های باکیفیت که امکان مشاهده دقیق نمونه‌ها را فراهم می‌کند، مهم است. البته این مورد برای اکثر ابزارهای آزمایشگاهی صدق می کند ، اما وقتی صحبت از میکروسکوپ به میان می‌آید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دستگاه های جداسازی ترکیبات

هدف از جداسازی، جدا نمودن مواد ترکیبی از یکدیگر است تا پس از آن مواد صرفاً همگن در اختیار فرد قرار گیرد. برای جداسازی مواد منفرد از یکدیگر، روش‌ها و ابزار آزمایشگاهی مختلفی در اختیار کارکنان آزمایشگاه است. در هنگام جداسازی از الک های ساده و همچنین دستگاه های تقطیر و سانتریفیوژ استفاده می شود.

سانتریفیوژ آزمایشگاهی احتمالاً پرکاربردترین ابزار آزمایشگاهی برای جداسازی ترکیبات مختلف مواد هستند. این سانتریفیوژها می توانند امولسیون ها و همچنین سوسپانسیون ها را جدا کنند. امولسیون اتصال دو یا چند مایع و سوسپانسیون اتصال مایعات و مواد جامد است.

برای رسیدن به یک تقسیم بندی مواد، سانتریفیوژ بر اساس اصول فیزیکی عمل می کند. در حین جداسازی، موادی که چگالی بیشتری دارند به سمت بیرون فشرده می شوند. به طور همزمان، مواد با چگالی کمتر به داخل می رود و تقسیم از طریق دستگاه آزمایشگاهی ما کامل می شود. برای بیان بهتر عملکرد سانتریفیوژ آزمایشگاهی باید گفت که نیروهایی که بر ترکیبات استحکام وارد می کنند، نیروی گریز از مرکز نامیده می شوند. نیروی گریز از مرکز باعث می شود مواد با چگالی بیشتر به سمت بیرون حرکت کرده و مواد با چگالی کمتر به سمت داخل حرکت کنند.

دستگاه های آزمایشگاهی که وظایف دیگر را با بررسی بر عهده می گیرند

این دسته شامل ابزارهای آزمایشگاهی می شود که در طول آزمایش وظایف پشتیبانی را بر عهده می گیرند، مانند همزن های مکانیکی، پمپ ها و فور یا آون.

دستگاه های تمیز کننده ظروف آزمایشگاهی

همانطور که قبلاً ذکر شد، تمام ابزارهای آزمایشگاهی و ظروف آزمایشگاهی باید همیشه تمیز و استریل باشند تا در صورت استفاده مجدد، نتایج آزمایش بی عیب و نقص ارائه شود. از این رو، ما نه تنها ابزار آزمایشگاهی را ارائه می دهیم که برای آزمایش استفاده می شود، بلکه ابزارهای آزمایشگاهی را برای استریل کردن استفاده می شوند در سبد کالای خود داریم. شستشو دهنده ها در این دسته از اهمیت ویژه ای برخوردارند، زیرا تمیز کردن سریع و صددرصدی تجهیزات آزمایشگاهی، نتیجه شما را تضمین می کنند.

تولیدکننده دستگاه های آزمایشگاهی

ما در شرکت بهسان همه چیزهایی را که برای تجهیز کامل یک آزمایشگاه مهم است ارائه می دهیم. به دلیل سهولت در استفاده، دستگاه های آزمایشگاهی ما برای افراد حرفه ای و غیر حرفه ای طراحی شده است. علاوه بر این، دستگاه های ما تحت بالاترین استانداردهای ایمنی و بین المللی ساخته شده اند، به طوری که هر مشتری می تواند منتظر ماندگاری طولانی در دستگاه های آزمایشگاهی ما باشد.

آرزوی ما نه تنها به دست آوردن مشتریان جدید، بلکه حفظ و مراقبت از مشتریان فعلی است.

اگر سؤالات بیشتری در مورد دستگاه‌های آزمایشگاهی دارید، با خطوط تلفن ما در ارتباط باشید: 66174276 – 66174284 – 66174289 – 66486890 . مهندسان و تکنسین های ما با کمال میل شما را راهنمایی خواهند کرد.