رولر میکسر آزمایشگاهی چیست؟

رولر میکسر آزمایشگاهی یا میکسر غلتکی که به آن غلتک لوله ، غلتک بطری ، میکسر بطری و میکسر غلتکی لوله نیز گفته می شود، نوعی تجهیزات آزمایشگاهی است که عمدتاً در بیوشیمی و پزشکی استفاده می شود که حرکات تاب و غلتشی ملایم را فراهم می کند و برای مخلوط کردن لوله ها یا بطری ها با مایعات مختلف مانند سوسپانسیون های مایع-جامد، مواد چسبناک و نمونه های خون ایده آل است.

رولر میکسر برای قرار دادن انواع لوله های آزمایشگاهی و هم زدن یا به اصطلاح میکس کردن در آزمایشگاه ها برای انجام بیشتر آزمایش ها بسیار مهم است. این دستگاه با حداکثر بهره برای انواع کاربرد ها، جنس مواد و حجم آن ها عملیات میکس کردن را انجام می دهد.

رولر میکسر هماتولوژی چیست؟

رولر میکسر هماتولوژی یا میکسر هماتولوژی آزمایشگاهی (Hematology Roller Mixer)، دستگاهی کاربردی در آزمایشگاه‌های هماتولوژی است که سبب همگن و یکنواخت شدن محتویات لوله‌های مختلف به‌ویژه لوله‌های حاوی خون و مواد ضد انعقاد خون می‌شود و این‌گونه از رسوب گلبول‌ها و لخته شدن خون جلوگیری می‌شود. این دستگاه برای تحقیقات پزشکی و بالینی در زمینه هماتولوژی بسیار کاربرد دارد. از آنجایی که خون یک ماده حساس است و نگهداری آن نیاز به دقت دارد، استفاده از رولر میکسر هماتولوژی برای حفظ کیفیت نمونه های خون بسیار مهم است.

رولر میکسر هماتولوژی کاربرد بسیار گسترده ای در آزمایشگاه های شیمی و کلینیکال دارد. رولر میکسر که با نام های میکسر غلتکی یا میکسر هماتولوژی نیز شناخته می شود، از چند غلتک از طول به صفحه افقی متصل است. فاصله بین غلتک ها به اندازه ای است که لوله های آزمایش و فالکون ها به راحتی بین آن ها قرار می گیرند.

رولر میکسر هماتولوژی

مشخصات رولر میکسر هماتولوژی مناسب

رولر میکسر هماتولوژی برای همگن سازی محتویات بطری ها و لوله های آزمایشگاهی با دو حرکت چرخشی و الاکلنگی به صورت کاملا یکنواخت استفاده می شود. این دستگاه دارای چندین ویژگی خوب است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای 5 غلتک با فواصل مناسب برای قرار دادن انواع لوله های آزمایشگاهی
  • امکان چرخش در دو جهت راست و چپ
  • دارای موتور کره ای با کیفیت بسیار بالا
  • بدنه کاملا مقاوم با پوشش رنگ های الکترواستاتیکی برای جلوگیری از آسیب در برابر مواد شیمیایی، اسیدی و خورنده
  • دارای سینی محافظ قابل شست و شو زیر غلتک ها که در صورت ریختن نمونه به راحتی تمیز می شود
  • امکان تنظیم سرعت چرخش و تایمر به صورت دیجیتال
  • سبک و قابل حمل در ابعاد رومیزی و اشغال فضای بسیار کم

دستگاه رولر میکسر هماتولوژی با جابجایی رول ها و تکرار این عمل، محلول های موجود در درون لوله ها را با یکدیگر مخلوط کرده و همگن باقى مى‌مانند.

نحوه استفاده رولز میکسر آزمایشگاهی

استفاده از رولر میکسر آزمایشگاهی بسیار ساده است.

  1. ابتدا دستگاه را روی سطح صاف می گذاریم و کابل آن را به برق متصل می کنیم.
  2. لوله ها را بر روی رول ها قرار داده و کلید ON را فشار می دهیم و تمام
  3. در صورتی که به هر دلیلی مواد داخل لوله ها روی سینی ریخت، می توانید سینی را جدا کنید و بشویید.

سرویس و نگهداری رولر میکسر آزمایشگاهی

سرویس و نگهداری این دستگاه آزمایشگاهی بسیار ساده است. این دستگاه دارای غلتک هایی است که با اندازه انواع لوله های آزمایشی مناسب هستند و تمیز کردن آن ساده است و زمان کمی می گیرد. همچنین، سینی استیل کف دستگاه نیز تمیز کردن و طول عمر دستگاه را تسهیل می نماید.

در صورت نیاز به سرویس و نگهداری بیشتر، می توانید با شرکت تولید کننده یا نماینده فروش محصول تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *