ایمنی سانتریفیوژ آزمایشگاهی

ایمنی سانتریفیوژ آزمایشگاهی

صرف نظر از اینکه چه تحقیقات خاصی در آزمایشگاه شما انجام می شود، ایمنی ضروری است. دقیقاً مانند اپراتور ماشین آلات سنگین باید بداند که لودر جلوی او به درستی کار می کند، بنابراین اطمینان از ایمن و دقیق بودن و عملکرد درست برای تکنسین های آزمایشگاهی شما و تکمیل فرآیندهای آزمایشگاهی به درستی بسیار مهم است.

یکی از بخش های مهم این معادله ، بازرسی ایمنی است. با انجام بازرسی های ایمنی منظم خود از دستگاه آزمایشگاهی و انجام اقداماتی برای اطمینان از عملکرد ایمن، می توانید تا حد زیادی خطر را در آزمایشگاه خود به حداقل برسانید و به طور همزمان عملکرد و کارایی را افزایش دهید.

سانتریفیوژ یخچالدار آزمایشگاهی مدل HB800

نکات ایمنی سانتریفیوژ آزمایشگاهی

سطوح صاف را بررسی کنید

مهم است که سانتریفیوژ آزمایشگاهی خود را روی سطحی قرار دهید که هم پایدار و هم تراز باشد. ایده خوبی است که قبل از قرار دادن سانتریفیوژ، سطح را بررسی کنید و از استفاده از سانتریفیوژ بر روی میزهای متزلزل یا کف‌های ناهموار خودداری کنید.

روتورهای سانتریفیوژ را بازرسی کنید

بازرسی منظم روتورهای سانتریفیوژ نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که روتورهای شما در شرایط کار خوب و بدون هیچ گونه نشانه ای از سایش و پارگی ظاهر می شوند. اگر روتورهای شما آسیب دیده اند یا لوله ها درست در روتور قرار ندارند، وقت آن است که تعویض روتور را در نظر بگیرید.

درب را در طول چرخه ها بسته نگه دارید

مهم است که درب سانتریفیوژ خود را هر زمان که در حال حرکت است بسته نگه دارید. در حالی که سانتریفیوژ شما احتمالاً دارای ویژگی خاموش شدن خودکار در صورت باز شدن درب است، همیشه باید قبل از باز کردن درب تا زمانی که روتور کاملاً از حرکت باز بماند، صبر کنید.

سانتریفیوژ 4 شاخه مدل HB504

تعادل لوله ها

برای جلوگیری از مشکلات تعادل بار، باید لوله ها را در روتور خود متعادل کنید. اطمینان حاصل کنید که لوله هایی را که از نظر جرم برابر هستند در مقابل یکدیگر قرار دهید تا روتورهای خود تعادل داشته باشند.

استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب

تکنسین هایی که با سانتریفیوژ آزمایشگاهی کار می کنند باید همیشه از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنند. برای کاهش خطر آسیب به چشم در نتیجه پاشیدن مواد نمونه باید از عینک ایمنی و محافظ صورت استفاده شود.

نظارت بر عملکرد سانتریفیوژ

ایده خوبی است که به نحوه عملکرد سانتریفیوژ خود در طول چرخه های نمونه توجه کنید. اگر متوجه لرزش یا لرزش بیش از حد شدید، باید فورا سانتریفیوژ خود را خاموش کنید و از یک متخصص درخواست تعمیر کنید.

در حین کار از سانتریفیوژ دور بمانید

برخورد با سانتریفیوژ یا ایجاد اختلال در آن در حین کار می تواند چرخه را مختل کند و ممکن است عملکرد سانتریفیوژ شما را به هم بزند و باعث آسیب یا خطا در آزمایش شود. اطمینان حاصل کنید که تکنسین ها در هنگام کار از سانتریفیوژ دور می مانند تا از پایداری و تعادل آن اطمینان حاصل کنند.

اگر می‌خواهید درباره عملکرد ایمن سانتریفیوژ بیشتر بدانید یا در مورد سانتریفیوژ آزمایشگاهی خود به کمک نیاز دارید، لطفاً با بخش خدمات ما تماس بگیرید.

انواع سانتریفیوژ آزمایشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *