سانتریفیوژ یخچالدار آزمایشگاهی

سانتریفیوژ یخچالدار آزمایشگاهی

سانتریفیوژ یخچالدار آزمایشگاهی نوعی سانتریفیوژ آزمایشگاهی ​​است که برای جداسازی نمونه های میلی لیتری حساس به دما استفاده می شود. این دستگاه با چرخاندن نمونه های بارگذاری شده در انواع روتور با سرعت بالا عمل می کند. سانتریفیوژ یخچالی برای تعیین سرعت ته نشینی، شکل و جرم ماکرومولکول ها، جداسازی فازها، جداسازی ویروس ها، اندامک ها، غشاها و مولکول های زیستی مانند DNA، RNA و لیپوپروتئین ها استفاده می شود. این همچنین می تواند برای جداسازی فازی نانومواد استفاده شود.

مشخصات سانتریفیوژ آزمایشگاهی یخچالی

تبرید یک ویژگی مهم اضافه شده به سانتریفیوژ آزمایشگاهی است. محدوده دمایی سانتریفیوژهای آزمایشگاهی یخچال دار بین 20- تا 40 درجه سانتیگراد است که آنها را برای تجزیه و تحلیل DNA، RNA، PCR یا آنتی بادی عالی می کند.

یک سانتریفیوژ آزمایشگاهی یخچالی می تواند سرعت چرخشی بیش از 30000 دور در دقیقه و نیروی گریز از مرکز نسبی (RCF) بیش از 65000 x g را بدست آورد.

سانتریفیوژ آزمایشگاهی یخچال دار در انواع پیکربندی، از جمله سطل چرخشی یا با زاویه ثابت و یا هر دو موجود است. مهم است که به دنبال سانتریفیوژهای آزمایشگاهی یخچال دار با سیستم های خنک کننده کارآمد، قابلیت تبدیل خودکار واحدها و سایر ویژگی های توانمند با توان عملیاتی بالا باشید.

مشخصات سانتریفیوژ آزمایشگاهی یخچالی

دما چگونه بر سانتریفیوژ تأثیر می گذارد؟

انرژی درون یک سانتریفیوژ چرخان باعث افزایش دمای درون سانتریفیوژ می شود. پایداری آنالیت های خاص تحت تأثیر افزایش دما قرار می گیرد و تبرید به حفظ پایداری نمونه کمک می کند.

چرا به سانتریفیوژ یخچالی نیاز داریم؟

سانتریفیوژ یخچالی گزینه خوبی برای استفاده در مواردی است که کنترل دقیق دما حیاتی است یا در حین کار به دمای داخلی کمتری نیاز است. یک سیستم خنک کننده در یک سانتریفیوژ یخچال دار برای کاهش و حفظ دمای از پیش تعیین شده در حین کار گنجانده شده است.

سانتریفیوژ یخچال دار سرعت بالا چیست؟

سانتریفیوژ یخچال دار سرعت بالا نوعی سانتریفیوژ یخچالی است که می تواند تا 60000 گرم سرعت داشته باشد. به این ترتیب، آنها می توانند نیروی قابل توجهی تولید کنند که برای جمع آوری زباله های سلولی، میکروارگانیسم ها و همچنین اندامک های سلولی بزرگتر و پروتئین ها استفاده می شود.

انواع سانتریفیوژ آزمایشگاهی