نکات ایمنی در محیط آزمایشگاه

ایمنی صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستید ضروری است، اما در محیط های آزمایشگاهی از اهمیت بیشتری برخوردار است. پیروی از روش های آزمایشگاهی مناسب به شما این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنید که آزمایش شما قابل اعتماد است و آزمایشگاه شما یک محیط امن برای تکنسین ها و کارمندان شما است.

متأسفانه، هنوز تعدادی از تصورات نادرست در مورد روش های آزمایشگاهی و سیاست های ایمنی وجود دارد. درک واقعیت روش‌های آزمایشگاهی و همچنین صحبت هایی که در آنجا وجود دارد می‌تواند به شما کمک کند تا روش‌های آزمایشگاهی خود را به طور مؤثرتری هدایت کنید.

برای کمک به نشان دادن اهمیت این روش‌ها، امروز می‌خواهیم یک بازی کوچک درست یا غلط را بازی کنیم.

درست یا غلط؟

همه مواد شیمیایی به مواد محافظ یکسانی نیاز دارند: غلط.

در حالی که همیشه هنگام کار با مواد شیمیایی استفاده از وسایل محافظ مهم است، اما همه مواد شیمیایی به تجهیزات محافظ یکسانی نیاز ندارند. شما باید تجهیزات محافظ خاصی را که برای انواع مختلف مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه شما مورد نیاز است، درک کنید.

درک و تمرین روش های اضطراری مهم است: درست.

شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است یک اورژانس غیرمنتظره در آزمایشگاه شما رخ دهد، بنابراین باید همیشه آماده باشید. اطمینان حاصل کنید که رویه های اضطراری آزمایشگاه شما به وضوح تنظیم گردیده است و این رویه ها را به طور منظم با تکنسین های آزمایشگاه و سایر کارمندان بررسی کنید.

حوادث کوچک نیازی به گزارش ندارند: غلط.

بسیاری از تکنسین‌های آزمایشگاه فکر می‌کنند که حوادث جزئی، نشت یا جراحات نیازی به گزارش ندارند، اما واقعیت این است که هر حادثه در آزمایشگاه باید به یک سرپرست گزارش شود. تنها با گزارش این حوادث، مدیران آزمایشگاه می‌توانند برنامه‌ای برای اطمینان از عدم تکرار آن‌ها ایجاد کنند.

قبل از هر بار استفاده باید تجهیزات و لوازم جانبی را بررسی کنید: درست.

همیشه باید تجهیزات و ابزار خود را قبل از استفاده بررسی کنید، حتی اگر تجهیزات کاملاً نو باشند. یک بازرسی اولیه به شما امکان می دهد قبل از استفاده هر گونه نقص یا مشکل را شناسایی کنید.

خوردن تنقلات و نوشیدن آب در آزمایشگاه بی خطر است: غلط.

برخی از تکنسین‌های آزمایشگاه فکر می‌کنند نوشیدن آب یا خوردن تنقلات کوچک در آزمایشگاه بی‌خطر است، اما بهتر است از غذا و نوشیدنی به‌کلی خودداری کنید. خوردن و آشامیدن در آزمایشگاه می تواند خطر آلودگی ناشی از مواد شیمیایی و سایر مواد خطرناک موجود در محیط آزمایشگاه را افزایش دهد.

ظروف مواد شیمیایی بدون برچسب مناسب نباید استفاده شوند: درست.

هر گونه مشکل برچسب گذاری باید فوراً گزارش شود و نباید از مواد شیمیایی موجود در آن ظروف استفاده کنید.

تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت

برای قابل اطمینان ترین نتایج در آزمایشگاه خود، مهم است که با دستگاه های آزمایشگاهی و لوازم جانبی مناسب شروع کنید. در شرکت آرمان نو اندیشان بهسان ما مفتخریم که موجودی فوق‌العاده‌ای از محصولاتی را داریم که برای ارائه بالاترین سطح کیفیت، ثبات و طول عمر ممکن طراحی شده‌اند. شما می توانید فروشگاه محصولات ما را مرور کنید یا همین امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد همه چیزهایی که ارائه می دهیم بیشتر بدانید.